9.1.14

Sarı Bey'in Vasiyeti...

Bu sokakta doğdum, annemi ve babamı bilmiyorum. İri yarı sağlıklı bir erkektim. Ayşe abla sayesinde hiç aç kalmıyordum. Her gün geçerken o kıtır mamalardan bırakıyordu. Sonra Necla annem bize güzel mamalar getirmeye başladı. Ben onlar gelince onların önünde yürüyordum ve onları evlerinin kapılarına götürüyordum. Onlara bir şey olmasına asla izin vermezdim. Yabancı kediler falan bir şey yapar diye korkardım. Bizim mahallenin kızı Minnoş'un yavruları oldu sonra, bahçede duruyorlardı. Bebekleri de koruyordum. Onlar oynarken bütün gün onları izliyordum. Gonca anne ile Necla anne onları beslemeye geliyorlardı. Bebeklerden kalan mamaları da bazen ben yiyordum. Benim eşim, çocuklarım hiç olmadı ama bebekleri kendi çocuklarım gibi sevdim. Sonra burnum akmaya başladı,zor nefes alıyordum. Sanırım hasta olmuştum. Necla annem beni doktora götürdü. Acı bir şey içiyordum her gün. Biraz iyi gibi oldum ama sonra başım dönmeye başladı, zor yürüyordum. Bana yaptığı kutuda yatmaya başladım. Kış geldi ve kar yağdı, bir kaç kez doktora gittik. En son bir doktor benim için yaşamaz dedi. O gün anladım, tüm arkadaşlarım gibi sıra bana gelmişti. Gonca annemin evinin bodrumunda kaldım , acı çekmiyordum ama çok mutsuz ve halsizdim. Onları hiç üzmek istemiyordum. Bırakın öleceğim diyemiyordum. Bir doktora daha taşıdılar beni. Kan aldılar, iğne ve serum verdiler, mama yedirmek istediler, ama ben gidiyordum ama ağzım dilim yok ki bırakın öleyim diyemedim.Size masraf olmak , üzmek hiç istemedim ama bana tanınan süre bu kadar. Beni iyileştirmeye çalışan, güzel insanlara teşekkür ederim. Sizi cennette bekliyor olacağım. Lütfen sokaktaki kardeşlerimin hasta olmasına ve aç kalmasına izin vermeyin. Tek vasiyetim..Beni iyi hallerimde hatırlayın..





Sokak Kedimiz Sarı beyi için yardım çağrısı bulunduğum şu yazımla tanımıştınız. Amacım onu kurtarıp, sağlığına kavuşturmaktı ama çok geç kalmışız. 22 Aralık gececi melek oldu kendisi. Onu kaybedeli tam 18 gün oldu. Blog yazısı yazmak hiç içimden gelmedi. Aslında teşekkür etmem gereken iyi yürekli kişiler var. Gecikmiş bir teşekkür etmek istiyorum. Ölüm anında ve sonrasında melek oldu dediğim zamana kadar para gönderen arkadaşlarımız oldu. Hatta Cengiz bey'in gönderdiğini çok sonra fark ettim. Sarı Bey veteriner masraflarının 2 katı para toplandı. Bize hiç masrafı olmadı yavrumun. Veteriner masrafları sadece 285 TL. tuttu. Yani fazladan 320 TL para kaldı. Veterinere götürdüğüm ablalara nasıl değerlendirelim bu miktarı , gerimi göndersem derken, acil bir kedi için tutmam konusunda ısrar ettiler.:/ Keşke böyle durumlar hiç olmasa tabi. İsteksiz tamam dedim. Ama bu para beni çok feci rahatsız ediyor. Bu nedenle izninizle bu parayla sokak kedileri için mama alıp dağıtmak istiyorum. Sarı Bey bence böyle olmasını isterdi. Sokağında yaşayan arkadaşları aç olsun istemezdi. Sarı bey'in bende hiç fotoğrafı yok sanıyordum. Geçen gece fotoğraflarıma bakarken, minnoşun bebeklerini çekerken, onunda fotoğraflarına rastladım. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Elimde sağlıklı halde bir kaç fotoğrafı var en azından..Onu bu halde hatırlayalım.. Ve bu canları lütfen koruyalım..







12 yorum:

  1. Okurken gözlerimden pıtır pıtır damlaların istemsizce döküldüğünü farkettim .. Çok üzgünüm, Sarı bey ve onun gibi sokakta kalan ve sokakta yaşayan canlılar için. Çağrınız açık ama buna kim rivayet eder bilinmez; dileğimiz herkesin sizin kadar, bizim kadar duyarlı olmasında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım kapalı, buz tutmuş yüreklere dokunmak. Sarı bey'in hastalığında kimsenin suçu yok tabi. Ama insanların suçlu olduğu çok şey var.. Hayat sadece onlara ait sanıyorlar.:(

      Sil
  2. cnm benim ne güzel anlatmışsın sarı beyimizi. ağlattın yine sarı bey yokluğun o kadar belli oluyorki sokağımızda her sabah mama indirdiğimde ilk sen beni karşılardın diğerleride karşılıyorlar ama hepsinin yeri ayrı oluyo.
    goncacığım senin aracılığınla sarı beye yardım elini uzatan güzel yürekli insanlara bende teşekkür etmek istiyorum rabbim hepsinden razı olsun insanlık ölmemiş dedittiren insanlar hala var.:)

    YanıtlaSil
  3. Oy guzel oğluş :( Umut'uma benzediğini söylemiştim sana. Hem tipi hem de yaşadıkları... Sonları aynı olmasaydı keşke...
    Ama sokaklarda Onların çok emaneti var, bize düşen de kalan Canlara göz kulak olmaya devam etmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şebnem ,yazıyı yazdığım saatten beri, kendi yazdığımı en az on defa okudum:( Ölümde bizim için ama, var olan bir canlının yokluğuna alışmak en zoru .:/ Görevimizin başındayız. Her daim, elimizden geldiğince yanlarında olmaya devam edeceğiz..

      Sil
  4. gonca beni ağlattın :((( benimde beslediğim bebeklerden birisini frci halde beslediğim yerde bulup vete yetiştirdim
    çene dağılmış dil nerdeyse kopacak . geçen cumaydı ya araba çarpmış yada tekme yemiş içim ezildi başım döndü okadar kötü oldum dün yani dgünümde ameliyat oldu bugün yanına gittim okadar ağrısı var gözüküyorki kafasını kaldıramadı :(( bir haftaya iyi olur dedi vetiöiz niye anlattım sana bunları üzmek içinmi :(((( çok yakınlarıma anlatmadım yinemi buldun dicekler :(((
    sarı bey benim kedi fobimi atıpda ilk baktığım sarmanın aynısı aklıma geldi :(( oda yokulup gitti:(( dediğin gibi o artık cennette
    sayende hiç kalmadı, belki bir kenarda acıyla ölümünüde beklemedi yüreğine sağlık ne diyim arkdaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız hn belki Shemellon da kalan parayla size yardım edebilir. Bu arada neden bilmiyorum mailiniz bana gelmiyor. Ben size mail atacağım birazdan.

      Sil
    2. Sevgili Yıldız, insan herkese her şeyi anlatamıyor işte..Bizimi buluyor? buluyor. Hemen blogunda ki yazıyı okudum. Şu an facebooktan görüşüyoruz. Bir an önce sağlığına kavuşacaktık ufaklık:(

      Sil
  5. :( Ağlayarak okudum yazını. Ah Gonca, ne kadar iyi yüreklisin! Sarı Bey, son günlerini seninle ve diğer iki melek anneyle geçirdiği için çok şanslı :( Keşke biraz daha şanslı olsaydı da yaşasaydı ama son günlerini senin sevginle ve şefkatinle geçirmiş oldu. Kediler cennetinde bekliyor şimdi :(

    YanıtlaSil
  6. Üff çok moralim bozuldu. Geçen geceki köpeğin çığlığı bir de üstüne bu yazıyı okumak çok acı verici. Hepsi iyi olsa hepsi mutlu olsa keşke. Sarı Bey en azından onunla ilgilenen, onu seven insanlarla karşılaşmış. Eminim o yönden mutlu bir kedicik olmuştur.

    YanıtlaSil
  7. Nasıl güzel dile gelmiş sizin kalbinizden Sarı Bey. Kısacık ömründe sayenizde sevildiğini hissetmiş ya... Bununla avunalım.

    Sevgiler size ve Necla Hanım'a.

    YanıtlaSil