3.6.15

BÜTÜN SOSYAL DÜNYAYA KARŞIYIM !!!


Blogumu her gün açıyorum ve bir kelime yazmadan geri kapatıyorum. Evet baya bir birikmişlik var aslında . Çok tembelim bu ara çok, öyle böyle değil . Totomu kımıldatmak bu kadar zor gelmemeli . Oysa bilmediğiniz neler yaşıyorum,neler... Size anlatmadıkça kendimi acayip suçlu hissediyorum. Ama her şeyde anlatılmıyor işte. Üstelik Futürsuzca ( araya böyle eski kelimeler sokuşturmayı da pek seviyorum ) hayatını ortaya dökebilen insanlar doluyken ortalık, benim kaçak dövüşüyor oluşumdan dolayı üzgün müyüm?  Evet üzgünüm. Ama sanal alem beni çok baydı be dostlarım.. Blog ortamını ciddi seviyorum ama, Ah şu cep telefonları, instagram , facebook, twitter ...baş belası....


Uzun süre mesela Facebook kullanıcısı olmayı red ettim. En geç ortamına dahil olanlardanım. Amerikada ki çocukluk arkadaşımı bulmaya girdiğim dünya, beni şimdi boğazıma kadar batağa sapladı.. Silsem silemiyorum. İnsanları silsem olmuyor. Okusam olmuyor, okumasan hiç olmuyor. Her gün zilyon tane doğum günü kutlamaktan, insanların özelinin içine girmekten, her şeylerini öğrenmekten. Ne yediler ne içtiler, kimle nereye gittiler bilmekten öğğ geldi..Üstelik eşimi de bütün aslalarına rağmen bu işe çektim:) Ben battım sende bat ...Amerikalı arkadaşımı buldum mu? Evet ne işine yaradı? Hiç işte her gün ne yapıyor ne ediyor biliyorum. Dünya küçük kardeşim.. Keşke bu kadar küçük olmasaydı !!!





Sonra Twitter.. "Ay o ne ya, Yedim içtim, sıçtım yazıyor millet derken.." "Blog açtın, Şimdi o olmadan olmaz. Racona sığmaz diyerek" diyerek üye oldum. Tabi üye olurken kullanıcı adı seçmeye çalışırken, totomdan uydurduğum "Shemellon" rumuzumu bile Hindistanlı bir kıza kaptırmışım. Sevimlide bir şey. Koca dünyada o ismi uydurabilen bir o bir ben varız işte. Her insanın bir ikizi var derler , kesin benim ruh ikizi o. Benim gibi bütün sosyal hesaplara karşıyım moddunda değil tabi.. Hızlı davranmış kapmış ismimi. Şeker hindu kızı kıskanmadım değil. Arada bir ona mail atıp rumuzumu yalvar yakar, ağlayarak istesem mi ki diyorum:) Sonra vazgeçiyorum. Mecburen ismimi She_mellon diye yazmak zorunda kaldığım için üzgünüm. Twitter olayını seviyormuyum ?  hayır..Ama o ismi istiyorum benim olmalı.....:))


Pinterest : Allah'ım ölümüm bu sayfa yüzünden olacak.. Girince çıkamadığım yer. Saatlerimi, günlerimi, yıllarımı harcar o sayfa benim. Bak beğen , bak beğeni bak beğen.. Bak beğen.... off.. Ömür törpüsü...Çok mecbur kalmadıkça elimi kaptırmak istemiyorum. Elimi kaptırınca kolumu alamıyorum..

Ve İnstagram çılgınlığı..

Bu İnstagram yüzünden kimse yemeğini, çayını kahvesini sıcak içip, yiyemiyor:)) İçmeden önce instgramdakiler görmeli diyerek fotoğraf çekilene kadar her şey buz gibi oluyor.  Yazık bize .. Bende kendimi bu olaya zaman zaman kaptıranlardanım:) Tam elime telefonu alıp bırakıyorum. Çektiklerimi de paylaşmıyorum. Kendimi tutuyorum:)

Cep telefonu... İşte hepsini bunun yüzünden...Oysa ben üç kuruşluk Nokia telefonumla ne kadar mutluydum. Hatta, 3 gün elime almadığım zamanlar olurdu ve çantamın içinde uyurdu kendisi sıcak sıcak. Çevremdeki kendisinden akıllı telefonlarıyla, aşk yaşayan insanları gördükçe, içimdeki duygu tarif edilemez boyuttaydı. Gerçekten benden akıllı bir telefonla yaşamak beni korkutuyordu. Biliyordum  başıma gelecekleri. Geldi de.. "Herkesin var benim karımın da olsun" diyen bir kocam var.. Ama aslında çok iyi biliyor ki karısı bir oyun hastası ve o akıllı alet bir tek bu konuda onun işine yarayacak:) Ama unutmuş olmalı bunu...Alalım dediğinde aslında , hadi Alalım dememin iki nedeni vardı. Birincisi fotoğraf çekmenin kolaylığına erişecek oluşumdu.. İkincisi oyun oynama rahatlığı. Yatakta bile.. İşte bu beni yoldan çıkarttı.. Ve hayatımda artık benden akıllı olmadığına inandığım bir telefonum var. Aşk olmasa bile bir şeyler yaşıyoruz işte.. Gamer iş başında..

Ve cep telefonu ile gelen Whatsapp; Siz siz olun aman grup kurup, içine de kendinizi koymayın. Benden uyarması..:))

Kullanmamak için ne kadar diretmiş olsam da, hepsine nasıl tek tek bulaştım...Pişmanım..Ben bu işlerin kadını değilim. Olmamalıyım..


Dipnot: Blog' umun en çok günlük kısmına yazmayı özlediğimi şu an feci hissettim.  Size bunları eğlenceli biçimde yazmak beni çok mutlu ediyormuş. İyi ki varsın Blogger..
Ve ben iyi ki bir bloggerım

27 yorum:

  1. :))) Derdimize tercüman mı oldun yoksa Gonca? Facebook'tan oldukça uzaklaştım sayılır, doğum dünlerini bile kutlamıyorum (aramızda kalsın) Twitter desen yıllardır bir hesabım olmasına rağmen daha son birkaç aydır hakkında bir şeyler öğrenebildim ve genelde yazdığım yazıların linkini paylaşıyorum. İnstagram'a laf söyletmem :))) Favorim deli gibi girip girip bakıyorum.
    Ve ortak noktamız Pinterest... Bir ara gözlerim kuruyana dek o sitedeydim. Bu da güzelmiş, uff bu daha güzelmiş, yok artık bu muhteşemmiş diye diye saatlerim gitti Pinterest'te neyse ki eski manyak ilişkimizi bitirdik. Daha seviyeliyiz.
    Sözün sonu bizler bloggerız sosyal medyadan kaçış yok ;) Hele akıllı telefon sahibiysen whatsapp'tan hiç kaçış yok :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet son zamanlarda herkes bıkmış durumda, ama ciddi kaptırdık kurtulamıyoruz. Başımıza gelecek var diyorum :) İnstagrama bende yavaş yavaş kaptırma modundayım.. :) Pinterest uzak durulmalı.. Dozu iyi ayarlanmalı..:)

      Sil
  2. çok çok doğruvalla hepsine kendimi coktan kaptırdım kurtulamıyorum 2 çocuk bakıyorum, işte çalışıyorum ama yinede hepsine eriyorum madalya verecekler bana :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah diyorum ve ciddi çevremde senin gibi hem çalışan hem çocuk bakan hemde bu işlerde çok aktif olan kişiler görünce, kendi tembelliğime bir kez daha şaşıyorum:) Ben madalya veririm canım sana..:)

      Sil
  3. Her dediğine katılıyorum hele ki pinterest :)))

    Ama gerçekten blog başka bende özlüyorummm , instagram çılgınlığı benide sarmış durumda bu itirafımıda yapar kaçarım:***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dünyasını bende tek geçiyorum. Çünkü en yavaşı. İstersen yazarsın istersen yazmazsın. İster okursun ister okumazsın. Hiç bir şeye yetişmeye gerek yok. Her şeyi ile sahibine teslim:) Yaşasın özgürlük.. Sanırım instagramsız kimse yapamıyor..

      Sil
  4. ayy ne güldüm canım yaa :))) aslında söylediğin çook ama çok doğru söylediklerin ama ne güzel anlatmışsın :) sen yine de uzak durmaya çalışsan da gitme buralardan bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorum bu alemi nasıl bırakırım:) Her şeyi anlatmak için çatlıyor olsam da.. Yazmak iyi geldi:)

      Sil
  5. He he.. Hala en akıllı benim. :) Telefonu alıp delireyim mi yahu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olayı uzatabildiğin kadar uzat ve mutlu yaşa:)

      Sil
  6. Pinterest açmadım :D kendimi şanslı hissetim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açmasan da girince çıkamıyorsun:) Orası sosyal ağ dışında, bir tuzak gibi hatta kara delik, muhteşem şeylerin olduğu:)

      Sil
  7. Okurken, içimden "iyi ki, iyi ki..." dedim durdum.
    Sadece blogger'ım ben. Bak ne sade, ohh... ne iç rahatlatıcı bir şey bunu söylemek.

    Tabii ki hiç de kolay değil bu dediğim dedik ayak diremeler aile, çevre hatta mahalle baskısına :)
    Pardon, bir facebook hesabım var. Göbek adım ekli olan ;) Kimseler bulamıyor. Ne çelişki değil mi? Face aç ve gizlen..
    Yok valla, kötü bir niyetim katiyyen yok. 400 civarında arkadaşım var. Hemen hemen tamamı yabancı ve tamamı koleksiyoner.
    Harika takaslar yapıyor, birbirimizden çok şey şey öğreniyoruz.
    Onlar Türkiye den birini bulmaktan mutlu, ben koleksiyonlarıma yeni parçalar eklemekten.
    Ayy... Ne çok yazdım böyle.

    Huzur sadelikte canım. Her alanda, her zaman.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok haklısın,
      Sadelik her daim vazgeçilmez olmalı..
      Dingin ve huzurlu bir hayat için şart sanırım:)

      Sil
  8. İyi ki bloggersın <3

    Yazdıklarının bir kısmı beni anlatıyor. Dahası da var şöyle ki:

    Ben bir bloggerım, instagram, facebook, twitter olmazsa olmazı. Çünkü insanlar çok tembel. İki satır bir şey yazmak- okumak yerine instagrama foto koyup, şöyle güzel, böyle kötü yazabiliyorlar.

    Twitterın eski güzelliğini kaybettiğini düşünüyorum, çünkü seneler önce bir soru sorduğumuzda en az 3-4 kişi cevap yazardı. Şimdi insanlar okuyor mu onu bile bilmiyorum.

    Facebook içinde en deforme olanı. Blogum için konuşmak gerekirse, çeşitli gruplara üyeyim ve sadece kendi yazılarımı, gruplarda paylaşmak için kullanıyorum.

    Gelelim diğer konuya. Bir de kişisel hasaplarım var. Twitterı kapatalı çok oldu. Onun instagramını eskisi kadar aktif olmasa da kullanmaya devam ediyorum. Facebooktan ise nefret eder oldum. Çünkü facebookum ihtiyar heyetine döndü. Eskiden arkadaşlarımın paylaşımlarını görürken, şimdi aile büyüklerinin özellikle tıbbi!!! paylaşımları beni facebooku kapatmaya zorladı. Tabii ki başka durumlar da var. Ama tansiyonu yükseltmenin alemi yok :)))

    Pinteresti seviyorum. Ona laf yok :)

    Ha bir de periscope, snapchat gibi uygulamalar var ki onlara daha kayır bile yapmadım.Herşeyi aktif olarak kullanmam için benim işi bırakmam gerekiyor sanırım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende iyi ki bloggersın:)
      İçimizde kanayan yaralar varmış, :)
      Yakında yeni eyler gelir bunlarda biter.. Yeter ki biz bitmeyelim.
      Bu arada ciddi 50 yaş üstü facebook olayına feci katılıyorum.
      Onlar bunları yeni keşfettiği için facebook ağına daha çok sahip çıkıyorlar.
      Sanırsın onların.
      Yeni nesil ise ismini bile anmıyor.
      Bizde arada kaldık sanırım.

      Sil
  9. e hadi yap ozmaan.... bloğunu günlük gibi kullanmaya devam et ne güzel...herşey bir yana...senin bu şikayet ettiğin herşeyden ben aslında çok mutluyum biliyor musun??? zira ailemden kilometrelerce uzağım ve herkes ne yapıyorsa öğrenmek istiyor; kendim de elimden geldiğince yayınlamak istiyorum...sen profilime eklisin bilirsin gerçi öyle süslü püslü şahane fotolarım yok..dedim ya benimki gurbetlik bir aşk teknolojiyle gösterişlik değil...hele o tango!!! Allah onu icad edenden binlerce kez razı olsun zira bu sayede ben yeğenlerimin her anını görebiliyorum ama en güzeli de onlar senede sadece 1 kez görebildikleri halalarıyla karşılaştıklarında korkudan veya yabancılamaktan ağlamıyorlar bu ne büyük bir nimet biliyor musun ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiş baykuşum, senin gibi zaten halinden memnun olanlarda var. Gurbetlik eminim zordur. Uzakta olanlar için teknoloji ne kadar güzel ise, dip dibe olan insanlarla bu teknoloji yüzünden yabancılaştık. Artık birbirimizin yüzünü görmeye , sesini duymaya gerek duymuyoruz. Kandil ve bayram mesajları facebook kutladık yetiyor. Doğum gününden yanında olamadığım insanların doğum gününü de kutlamış, sanal hediyesini de bir mini ikonla halletmiş olmak çok can sıkıcı.. Arkaya dönüp bakınca, facebook sayfalarında arasında yaşanmış birşeyler var ama arasan bulamazsın onları da, silinip gidiyor. Zack zukerbergin elinde.. .

      He diyorsun ya senede bir kez gördükleri halalarını yabancı bilmiyorlar. Bence eski sıcaklıkta olmuyor.
      Ben köyüme gidince yazın, merak içinde olur, heyecanlanırdım . Neer olmuş , kim doğmuş neresi nasıl değişmiş. Ama şimdi biliyorum. Her haltı, daha gitmeden. Gittiğimde ise bildiğim şeyi, yaşıyorum. Dün konuştuğu kuzenimi görüp, nasılsın neler yaptın diyemiyorum..! Çünkü diyecek ki facebook bakmıyor musun? Yazıyorum dün şurada ayran içmiştim...

      Sil
  10. Gece yarıları geziyorum blogları gördüğüm her bloguda takibe alırım ama hayret sizin blogunuza ilk defa rastladım. Ve epeyce takipçiniz varken kendimi geç kalmış hissettim. Yazınıza gelince ben bu tartışmaları gerek yakın arkadaşlarım gerekse sevgilimle defalarca yaşadım. Facebook kullanmak istemiyorum dedim bir tavır arkadaşlardan mesajlar falan. Yani öyle bir duruma gelmiş ki kullanan degil kullanmayan anormal olmuş. Yediği içtiği herşeyi de çekip instagrama yükleyenlere uyuz oluyorum. Tepki olsun diye klozette otururken bir foto koyabilirim ama. Anlamazlar ya sanmıyorum.

    Neyse buralardayım yine ugrarım ara sıra eyvallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Geç olsun güç olmasın" derler:)
      Uzun bir ara yazmadığım için olabilir tabi.
      Çokta bir kayıp sayılmam, üzülmeyin.:)
      Facebook konusu ciddi sayfalar üzerine konuşulabilir. Tabi facebook değil, sosyal bütün siteler, bizi bu hale getirdi diyemiyorum.
      Çünkü hep derim. "Araç amaca hizmet eder." Demek insanoğlunun amacı sadece bu. Yazışmak, birbirini takip etmek, yediğini içtiğini göstermek vs vs vs...

      Her zaman beklerim:)

      Sil
  11. Benim de bir türlü alışamadığım şeyler bunlar, hadi facebook bi nebze. Okulda der oluyor ders iptal oluyor ödev oluyor bunlar paylaşılıyor ya da gerçekten farklı insanlar gruplar keşfedebiliyorsun. Ama instagram, twitter... Bir türlü alışamadım. Twitter'a yazacak bir şey bulamıyorumi milletin yazdığını okumak da değişik geliyor. üstü açık yazıyorlar sonra merak ediyorum acaba ne demek istiyor diye. İnstagram çılgıblığı desen almış başını gidiyor. Bilemiyorum galiba asla alışamayacağım.

    Whats app grubu demişsin onun da tam üstüne basmışsın, biz üniversite 3. sınıftayız ve bu sene akıllının biri sınıftaki 40 kişi ile whats app grubu açma fikrine kapılmış. Hoca geldi hoca gitti ara verdik diye mesajlar geldi durdu, çıktım artık gruptan. Ama gerçekten çok önemli şeylere değinmişsin.
    Pinterest desen bi gün denerim diyip bir daha bakmadığım pinlerle dolu :)

    YanıtlaSil
  12. Ders için facebook kullanan kimse görmemiştim:) Tebrik ederim cidden.
    Twitter ne halta yarar sorusunu bende hep sordum kendime.:) Cevabı umrum da değil anladım.
    İnstagram sevmeye mi başlıyorum ne:)
    Whatsap grubu yooo:)
    pinledim seni:)

    YanıtlaSil
  13. Canım ya nasıl içimdekileri özetlemişsin ,bende nasıl pişmanım anlatamam :(( Blog harici her yeri kapatıp gidesim var ama cesaretim yok ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bloggerlar mecburuz işte değil mi:) Hem şikayet ederiz, hem ağlar yaparız...

      Sil
  14. Benimde içimden gelenleri özetlemişsin...Facebooku kapattım tamamen sildim . Twitterıda kapattım whatsapa arada bakıyorum.instgram hiç açmadım zaten.Pinterest benide çok cezbediyor... Tatile çıkıcam pazartesi günü bunların hiç birine bi kez olsun bakmıcam...Yaşasın teknolojisiz günler

    YanıtlaSil
  15. Harika bir şekilde her şeyi özetlemişsiniz parmaklarınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  16. çok doğru sölüyorsunuz sizde benim meslekdeniz tşk ederim bende site yapıyorum .net.com felan blogger herşeyden anlıyorum tema lazım olursa veririm kişel tema

    YanıtlaSil