25.5.17

ŞERBETLİ TATLILARIN TATLILIĞI



Tatlı tutkunlarının yemek listesinde her daim ilk sırada olan şerbetli tatlılar; yaz kış fark etmeksizin kolaylıkla tüketilebiliyor. Benim de özellikle ramazan aylarında tercih ettiğim vazgeçilmez tatlım çoğunlukla şerbetlilerden oluşmakta. Ayrıca bu tatlıları yemek kadar yapmaktanda keyif alıyorum. yemek.com ise bana bu konuda fazlasıyla yardımcı oluyor.

Şimdi size bu sitede bulduğum hepsi birbirinden güzel şerbetli tatlı tariflerine geçeyim. Benim en sevdiğim yazın da pek rahat yenebilecek olan “Seferihisar' ın İmzası: Samsades isimli tatlı. Henüz Seferihisar’ a gitmediğim için yerinde deneme fırsatı bulamadım ama evde sık sık yapıyorum. Tarifi de oldukça kolay olan bu tatlının hamurunu kendiniz açarsanız; tatlınız çok daha lezzetli oluyor. Bu tatlının yapımını kolay hale getiren şey ise malzemelerin azlığı, tadını hafifleştiren de bol tarçınlı olması. Benim gibi lor peyniri ile arası olmayanı bile kaynaştıran tatlının dolgusunu ise peynir ile birlikte tarçın ve şeker de oluşturuyor. Bir hatırlatma da bulunmalıyım; eğer hala kafanızda bu sıcakta yenir mi ağır olmaz mı gibi deli sorular dolanıyorsa file badem ve kaymak ile tatlıyı hafifleştirmeniz mümkün. Bilindiği üzere kaymak; bu ve buna benzeyen şerbetli tatlıların yemesini fazlasıyla kolaylaştırıyor. Yedikçe bir İzmir esintisi hissedeceğinizden emin olabilirsiniz. Ama siz eğer diyorsanız ki benim için fark etmez ağır da olsa yerim o zaman bir klasik olan “Şerbetli Tatlıların Eskilerinden: Bıçak Tatlısı” tarifini önerebilirim. Bunu da mı denedin? dediğinizi duyar gibiyim. Şerbetli tatlıları sevdiğimi söylemiştim. Şerbetli tatlıların tarihi kadar eski olduğu söylenen ve bir Arnavut tatlısı olan Bıçak Tatlısının hamuru profiterolün ham maddesi ve ismi pataşu olan hamuruna benziyor. Tek farkı içeriğinde bolca şerbet olması ama işte tam da bu yüzden yemede yanında yat konumuna geliyor. İsterseniz servis edilirken Antep fıstığı ve yine vazgeçilmezimiz olan kaymak ile keyifle servis edebiliyorsunuz. On iki diliminin hazırlık süresi yarım saat, pişirmesi de bir saat süreceğinden toplamda uzun gibi gözüken ama sonuçla karşılaştığınızda o süreyi unutturacak bir tat bırakıyor damağınızda.
Daha bir çok farklı yemek, tatlı, salata, çorba tarifleri bulabileceğimiz yemek.com’ un hemen hemen özellikle tatlı tariflerinin hepsini denemiş biri olarak söylüyorum ki, size burada sayfalarca şerbetli ve şerbetsiz tatlı önerebilirdim. Ancak en sevdiğim iki tanesini seçmeye karar verdim ki bu güzel tarifleri deneyip diğerlerini de denemek için sabırsızlanabilirsiniz.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder